Vilkår møtebooking online
Booking- og betalingsvilkår
Les om hvilke bookingvilkår, avbestillingsvilkår, brukervilkår og hvilke personvernregler som gjelder for deg som kunde ved direkte online booking av møterom og konferanselokaler.
1. Definisjoner
En møterom- eller konferansebooking er når lokaler gjøres tilgjengelige, med eller uten servering, for konferanse, møter og/eller lignende bestilling. Bestiller er en person - juridisk eller fysisk - som er betalingsansvarlig for arrangementet. Med anlegget menes den som leverer lokaler og servering, som for eksempel hotellet.
2. Bestilling og angrerett
Bestillingen er bindende når bestiller har mottatt bekreftelsesmail til angitt epostadresse.
Det er 4 timers angrerett for bestillinger gjort online mer enn 72 timer før arrangement skal finne sted.
Eventuelle endringer må gjøres direkte med hotellet. (Se § 12 )
3. Betaling
Betaling skjer med kredittkort i sammenheng med bestillingen eller til hotellet. Bestiller er ansvarlig for alle påløpte kostnader i henhold til bestillingen. Det kan søkes om kreditt ved skriftlig henvendelse til hotellet. Ved søknad om kreditt må kredittsjekk og forhånds betaling/depositum påregnes. Minstebeløp ved faktura er kr.5.000,- (500,- Euro).
Faktura betingelser følger hotellets generelle regler. Bestiller er ansvarlig for alle ikke-oppgjorte deltaker regninger ved avreise.
I tilfelle endringer av bestillingen medfører tilbakebetaling av belastet eller forhånds-fakturert beløp vil det bli gjort tilbakebetaling i henhold til opprinnelig betalingsmetode og adresse.
4. Bruk av lokale & tilgjengelighet
Våre lokaler er tilgjengelige under de oppgitte tider i bookingbekreftelsen.
Hvis arrangementet går utover den avtalte tiden, vil kunden bli belastet i henhold til gjeldende priser.
Gjest/arrangør plikter å benytte lokalene på en slik måte at det ikke er forstyrrende for våre andre gjester eller 3.part.
Gjest/arrangør plikter å rette seg etter hotellets instruksjoner for benyttelse av lokalene. Lokalene får ikke benyttes til virksomhet som strider mot vår Code of Conduct, gjeldende lover og regler, eller på en måte som ellers skader eller risikerer å skade vår eiendom eller omdømme. Om ikke annet er skriftlig formidlet, kan lokalene kun benyttes til det formål som er avtalt ved i forbindelse med reservasjon. Feilaktige eller villedende informasjon om arrangement iht ovennevnte gir hotellet rett til å kansellere eller avbryte arrangementet, og Arrangør holdes ansvarlig for gjennomførte- og påløpte kostnader.
5. Ansvar for eiendeler
For oppbevaring/lagring av verdisaker/annet vises det til hotellets bestemmelser.
6. Bestillers ansvar
Bestiller er ansvarlig for eventuelle skader deltakere/arrangementet påfører hotellet og/eller hotellets eiendeler. Bestillers plikter, herunder plikten til å betale ved avbestillinger, gjelder uavhengig av om bestillers eventuelle bakenforliggende kunde bestrider eller unnlater å oppfylle sine eventuelle plikter overfor bestiller.
Arrangør og bestiller vil være behjelpelig med å identifisere skadevolder og vil kunne oppgi kjente personalia.
7. Mat og drikke
Det er ikke tillatt å bringe egen mat og drikke, kun hotellets servering kan benyttes.
8. Immaterielle rettigheter
Det er tillatt å bruke bilder og tekst fra hotellets webside til markedsføring dersom hotellet har gitt skriftlig tillatelse til dette og det skjer i henhold til brukervilkår for Strawberry sine nettsider og app.
9. Priser
Alle priser er angitt i lokal valuta inklusive mva. Prisene i avtalen er angitt uten provisjoner herunder provisjon til tredjepart (agent eller formidler).
Hotellet forbeholder seg retten til å justere prisene i tilfelle endringer i merverdiavgift og andre skatter/avgifter, eller i tilfelle av force majeure som er utenfor hotellets kontroll. Hotellet må informere bestiller om eventuell økning i prisene så raskt som mulig.
10. Force majeure
Streik, lockout, brann, eksplosjon, krig eller lignende krigsforhold, betydelige restriksjoner på forsyninger eller andre omstendigheter utenfor hotellets kontroll gir hotellet rett til å si opp avtalen uten forpliktelse til å betale erstatning.
Avbestillingsvilkår for direktebookinger online
Dersom det, etter bekreftet bestilling viser seg at bestiller har gitt uriktige eller villedende opplysninger om sluttkunden og/eller formålet med arrangementet, og hotellet vurderer at arrangementet er i strid med verdiene til Strawberry, har hotellet rett til å kansellere eller avbryte arrangementet. Bestiller er fortsatt ansvarlig for å betale eventuelle kostnader som påløper hotellet. Refusjon eller debitering for avbestilling skjer i henhold til gjeldende avbestillingsregler, for både kunder som betaler direkte og for kunder som har valgt å betale på hotellet.
1. Avbestillingsregler
Generelle avbestillingsfrister for grupper fra 1 - 50 pers gjelder i henhold til listen under:
- 31 dager eller mer før ankomst: 100% kan avbestilles kostnadfritt.
- 30 - 14 dager før ankomst: 80% av restverdien av arrangementet debiteres.
- 13 dager eller mindre før ankomst: 100% av restverdien av arrangementet debiteres.
For grupper fra 25 personer og mer kan det enkelte hotell kreve egne avbestillingsfrister.
Utgangspunktet for avbestillingsgebyr er inngått kontrakt (bestilling) og tillegg gjort forut for endring/ avbestilling. Ved endring/avbestilling av eksternt innleide tjenester/produkter gjelder den enkelte leverandørs regler for kansellering/reduksjon.
Skriftlig bekreftelse på reservasjonen er avbestilt sendes til bestillerens epost.
2. Endringsvilkår
Endring av bestilt arrangement må gjøres direkte med hotellet. Med endring av møtearrangement menes endring av dato, deltakere, møblering, servering ol. sammen eller hver for seg. Enhver endring kan innebære endring av pris.
Arrangementet kan reduseres til en viss prosent i henhold total verdi og til tabellen nedenfor. Ved færre antall deltakere beregnes kostnadsreduksjonen av de delene av arrangementet som er spesifisert i pris per person i bestillingen.
Generelle vilkår for endring av grupper fra 1 - 50 pers gjelder i henhold til listen under:
- Mer enn 30 dager før ankomst: 100% kan endres kostnadfritt.
- 30 - 14 dager før ankomst: 15% av restverdien av arrangementet kan avbestilles kostnadfritt.
- 13 - 3 dager før ankomst: 5% av restverdien av arrangementet kan avbestilles kostnadfritt.
- Mindre enn 3 dager før ankomst: Debiteres 100%.
For grupper fra 25 personer og over kan det enkelte hotell kreve egne avbestillingsfrister.
Hotellet forbeholder seg retten til å bytte til et mer passende møterom hvis antall deltakere blir endret sammenlignet med den opprinnelige bestillingen. Hotellet forbeholder seg også retten til å bytte til et tilsvarende eller bedre rom om nødvendig.
3. Øvrig
Hotellet forbeholder seg retten til å kansellere en bestilling dersom en del av, eller hele arrangementet er videresolgt til en tredjepart uten samtykke fra Hotellet. En slik kansellering vil ikke medføre noen forpliktelser for hotellet til å betale erstatning.
Alle tvister som måtte oppstå mellom partene i denne avtalen eller på annet grunnlag, eller mellom gjester og hotellet, skal behandles etter norsk rett. Dersom ikke tvisten løses i minnelighet, skal hotellets eiendoms verneting gjelde.
Avbestillingsvilkår for Monday Breakfast
Betaling for frokosten vil bli gjort på restauranten eller hotellet, der ditt medlems-ID også vil bli bedt om ved ankomst. Frokosten serveres mellom kl. 07:30 og 09:30 på stedet du har valgt.
Du har mulighet til å avbestille reservasjonen frem til kl. 08:00 samme dag uten å bli belastet for frokosten. Hvis du avbestiller etter kl. 08:00, forbeholder vi oss retten til å belaste deg for prisen av én (1) frokost. Du kan avbestille reservasjonen din ved å gå til "Min Side" på Bookameeting sin nettside.
Brukervilkår
Her finner du utførlig informasjon om Strawberry sine brukervilkår.
1. Nettsiden og vilkår
1.1 Nordic Choice Commercial Services AS ("Strawberry") håndterer kjøp av møter og konferanser online i samarbeid med MeetingPackage. Ved kjøp av møter og konferanser online kan personopplysninger bli overført til MeetingPackage for å muliggjøre booking av tjenestene i samsvar med vilkårene. 1.2 Disse vilkår («Brukervilkårene») gjelder for ditt bruk av nettsiden. Gjennom å besøke og bruke nettsiden, er du bundet av de til enhver tid gjeldende vilkår for nettsiden. 1.3 For brukere som registrerer seg som medlem, gjelder foruten også brukervilkår, medlemsvilkår finner du her. 1.4 For brukere som registrerer en nettprofil (webprofil) gjelder spesielle vilkår for dette, se kapittel 3 under. 1.5 Brukerne forplikter seg til ikke å krenke norsk lov ved bruk av nettsiden.
2. Endring av nettside og brukervilkår
2.1 For å forbedre din bruk av nettsiden vil Strawberry kunne komme til å gjøre endringer på den. 2.2 Strawberry forbeholder seg retten til, uten forutgående varsel, å gjøre de forbedringer, forandringer, tillegg eller fjerning av informasjon på nettsiden som Strawberry anser nødvendig. Videre forbeholder Strawberry seg retten til å gjøre endringer i Brukervilkårene. De til enhver tid gjeldende Brukervilkår vil være publisert på våre nettsider. Ved å fortsette å bruke nettsiden etter at slike endringer har blitt publisert, aksepterer du endringene.
3. Webprofil
3.1 En bruker av Strawberry sine websider kan opprette en webprofil slik at personalia og interesser/behov kan tas frem igjen ved en senere anledning for å forenkle bestillingsprosessen og tilpasse informasjon og tjenester i tråd med brukerens profil. 3.2 Personalia, interesser og spesielle ønsker/behov vil, dersom du oppgir slike, bli lagret sammen med eventuelle bookingdata og kjøpshistorikk. Disse opplysningene kan brukes av Strawberry for å tilpasse webtjenesten til kundens behov, eller for å tilpasse ditt opphold hos oss.
4. Immaterielle rettigheter
4.1 Alt innhold på nettsiden eies, om ikke annet angis, av Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry). 4.2 Nettsidens innhold er beskyttet av opphavsrettslige, varemerkerettslige og andre immateriellrettslige bestemmelser. Brukere gis ikke ved noe tilfelle rett til å bruke nettsidens innhold på annen måte enn i henhold til Brukervilkårene. 4.3 Når ikke noe annet angis krever gjengivelse, publisering, bearbeidelse, overføring, lagring eller annen anvendelse av innholdet på nettsiden, forutgående skriftlige godkjennelse fra Strawberry. Unntak gjøres for tilfeldig lagring på datoer eller utskrift for personlig bruk. 4.4 Bruk av varemerker og logotyper som forekommer på nettsiden, forutsetter Strawberry eller andre berørte rettighetsinnehaveres forutgående skriftlige samtykke.
5. Hyperlinker
5.1 Strawberry sin nettside kan inneholde hyperlinker til nettsider som eies og er levert av tredjemann. Din bruk av slike linker innebærer at du forlater Strawberry sin nettside. 5.2 Strawberry råder ikke i noe tilfelle over utformingen av, eller kan påvirke innholdet på, nettsider som er levert av tredjemenn. 5.3 At Strawberry tilbyr slike linker innebærer ikke at Strawberry stiller seg bak eller har ansvar for informasjonen, produktet eller tjeneste som tilbys via hyperlinken. 5.4 Ettersom Strawberry ikke har ansvar for håndtering og personvern av din personlige informasjon på tredjemenns nettsider, anbefaler Strawberry deg å lese de vilkår og betingelser som gjelder for ditt bruk av slike nettsider. Bruk av sider tilhørende tredjemenn skjer utelukkende på brukerens risiko.
6. Ansvarsbegrensning
6.1 Strawberry gir ingen garantier vedrørende nettsidens funksjon eller tilgjengelighet. 6.2 Strawberry garanterer heller ikke at den informasjon som er tilgjengelig på nettsiden er korrekt eller fullstendig. Dette innebærer informasjon om så vel produkter, tjenester og tilbud samt annen informasjon som oppgitt på nettsiden. 6.3 Strawberry har verken ansvar for direkte eller indirekte skader forårsaket av nettstedets utnyttelse, eller informasjon på nettstedet, i den utstrekning slik ansvar ikke følger av ufravikelig lovgivning.
7. Sikkerhet på nettsiden
7.1 Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry), samt våre samarbeidsselskaper vil komme til å bruke den informasjon du oppgir ved transaksjoner på nettsiden. Slik informasjon omfatter kreditt- og betalingskortinformasjon samt adresser for leveranser og fakturaer. 7.2 Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry) tar alle rimelige skritt for å beskytte den informasjon du gir på dette området i forbindelse med transaksjoner.
Vi viser i tillegg til vår Personvernerklæring, som du finner her. Läs även vår personværnerklæring finner du her.
Personvernerklæring for Strawberry
Her finner du utførlig informasjon om vår personvernerklæring.
1. Innledning
Vi i Strawberry behandler dine personopplysninger i forskjellige sammenhenger, for eksempel når du bestiller tjenester av oss, overnatter på våre hoteller, bruker tjenester vi leverer og i enkelte andre sammenhenger. I vår personvernerklæring finner du mer informasjon om vår behandling av personopplysninger. Under finner du også kontaktinformasjon dersom du har spørsmål eller vil kreve innsyn.
Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med den til enhver tid gjeldende norske personopplysningsloven, herunder GDPR.
2. Behandlingsansvarlig for dine personopplysninger
Vårt foretak Nordic Choice Hospitality Group AS (Strawberry), org. nr. 990 465 339, Postboks 2424 Solli 0201 OSLO, tlf. +47 22 33 42 00, e-post privacy@strawberry.no er behandlingsansvarlig for behandling av personopplysninger i våre sentrale systemer for booking, fakturering og hotelldrift. Når du booker, overnatter, og betaler hos oss, er det NCHG som er behandlingsansvarlig.
Vårt foretak Nordic Choice Commercial Services AS (NCCS), org. nr. 968 819 372, Postboks 2454 Solli 0201 OSLO, tlf. +47 22 33 42 00, e-post privacy@strawberry.no, er behandlingsansvarlig for våre internettsider, for din konto på våre internettsider, for vår applikasjon (app) og for vårt fordelsprogram. NCCS er også behandlingsansvarlig for vår markedsføring og utsendelse av eposter til våre kunder og kontakter samt annen digital markedsføring.
Strawberry består av kjedene Comfort, Quality, Clarion, i tillegg til en rekke frittstående hotell. Noen av de frittstående hotellene bruker sine egne lokale systemer for booking og fakturering. De hotellene dette gjelder har sine egne personvernerklæringer og vil selv være behandlingsansvarlig for booking og opphold.
3. Behandling av personopplysninger knyttet til booking og opphold
I forbindelse med dine bookinger foretatt av deg selv eller av andre på vegne av deg, behandler vi de personopplysninger vi trenger for at vi skal kunne oppfylle avtalen om booking og kjøp av tjenester. Dette er opplysninger du har gitt oss direkte eller som du har gitt oss via reisebyrå eller agent. Vi behandler eksempelvis opplysninger om din identitet, dine kontaktopplysninger og din betalingsinformasjon. I noen tilfeller vil vi lagre ditt passnummer. I tillegg behandler vi andre opplysninger du måtte ha gitt oss og som har relevans for ditt opphold hos oss. Dette kan være informasjon om allergier eller om spesielle ønsker for ditt opphold. Vi registrerer alle kjøp og bestillinger du gjør hos oss som for eksempel spa, restaurant, roomservice etc, for å levere slike tjenester og for at du skal kunne betale for dem.
Vi behandler disse opplysningene så lenge det er nødvendig for å oppfylle avtalen om booking med deg, og i tillegg så lenge gjeldende lovverk eller myndighetspålegg pålegger oss dette.
Våre hotell har kameraovervåking som er i drift 24/7 og vi lagrer informasjon fra alle nøkkelkort som brukes på våre hoteller. Formålet med kameraovervåking og adgangskontroll er å forebygge, avdekke og dokumentere kriminalitet og andre uønskede hendelser. Opptak fra kameraovervåking blir lagret og automatisk slettet i henhold til de ulike reglene som gjelder i det enkelte land. Logger fra adgangskontroll slettes automatisk etter 21 dager. For å få innsyn i denne informasjonen må du henvende deg til Strawberry og legitimere ditt krav som blir vurdert nærmere.
5. Behandling av personopplysninger i din brukerkonto (webprofil)
Hvis du vil kan du opprette en brukerkonto på våre nettsider (webprofil). Her kan du velge å registrere navn, adresse, interesser og andre opplysninger slik at senere bestillingsprosesser kan forenkles. Disse opplysningene samles inn fra deg.
Opplysningene du gir vil lagres sammen med bookingdata og kjøpshistorikk. Vi vil bruke disse opplysningene til å tilpasse nettsider og app etter dine behov og vil også bruke opplysningene til å tilpasse ditt hotellopphold hos oss. Grunnlaget for vår bruk av opplysningene er for å oppfylle avtaler med deg.
5. Behandling av personopplysninger for markedsføringsformål
Dersom du melder deg på våre nyhetsbrev lagrer vi og bruker vi din epostadresse til å sende deg nyheter og tilbud fra oss.
Vi vil også bruke din e-postadresse eller telefonnummer til å sende deg nyheter og tilbud innenfor regler om eksisterende kundeforhold. Vårt grunnlag er markedsføringslovgivningen.
Vi vil kontakte deg i sosiale medier etter ditt samtykke eller innenfor eksisterende kundeforhold. For å bruke sosiale medier som kommunikasjonskanal må vi levere ut din e-postadresse eller ditt telefonnummer til det sosiale mediet. Vårt grunnlag for dette er samtykke eller legitime interesser.
Du kan til enhver tid trekke tilbake samtykker du har gitt oss. Dette gjør du under «Min side».
Du kan også reservere deg mot å motta markedsføring i eksisterende kundeforhold. Dette gjør du ved å sende en epost til customerservice@strawberry.no.
6. Behandling av personopplysninger for utvikling, feilsøking og sikkerhet
Vi vil behandle data som inkluderer personopplysninger for å gjøre feilsøking og rette feil, forbedre tjenestene våre og teknologien vi bruker og for å analysere bruk og brukeradferd. Videre vil vi behandle personopplysninger for å verifisere din identitet, herunder verifisere identitet i forbindelse med din bruk av våre digitale tjenester.
Vi anonymiserer data eller utarbeider statistikk så langt vi klarer, men vil også måtte behandle personopplysninger for utviklings-, feilsøkings-, statistikk- og sikkerhetsformål.
7. Behandling av personopplysninger for øvrig
Ved konkurranser eller andre aktiviteter som du kan delta på vil vi behandle personopplysninger som navn og kontaktinformasjon når dette er nødvendig for eksempelvis å registrere hvem som deltar, og deretter trekke ut en eller flere vinner. Vi vil så langt det er mulig informere konkret om dette ved din deltakelse i konkurranser eller andre aktiviteter.
Dersom du kontakter vår kundeservice eller på annen måte henvender deg til oss med forespørsler, vil vi behandle personopplysninger du gir så langt det er nødvendig for å besvare og loggføre din henvendelse. Vi fører også liste over hvilke nyhetsbrev og tilbud vi sender ut samt hvorvidt disse åpnes. Grunnlaget for detta er legitime intresser eller for å oppfylle avtaler med deg eller besvare dine henvendelser. De legitime intressene er å utøve god kundepleie og å tilpasse mengden nyhetsbrev som sendes ut.
Ut over behandling beskrevet i vår personvernerklæring eller basert på ditt samtykke, vil vi i noen tilfeller måtte eller kunne behandle personopplysninger når gjeldende lovverk, herunder personopplysningsloven og GDPR, gyldig myndighetspålegg eller domstol pålegger oss eller tillater oss dette.
8. Behandling av personopplysninger om våre leverandører, bedriftskunder og kontakter i næringslivet
Vi behandler informasjon om kontaktpersoner hos våre leverandører, bedriftskunder, samarbeidspartnere og deltakere ved våre arrangementer rettet mot næringslivet og andre personer som opptrer i næringslivet. Dette gjør vi for å kunne jobbe effektivt, inngå og administrere kontrakter, rekruttere, drive vårt selskap og vårt faglige/profesjonelle nettverk. Denne informasjonen består vanligvis av navn, kontaktinformasjon, stilling, selskap, kompetanse, bedriftsinteresser og deltagelse ved våre arrangement for næringslivet eller tidligere vist interesse for oss og våre ansatte.
Vi lagrer denne informasjonen så lenge vi vurderer at selskapet og personene er en av våre forretningsforbindelser.
Årsaken til dette er legitime interesser.
9. Utlevering av personopplysninger og lovpålagt behandling
Vi leverer ikke ut dine personopplysninger til tredjepart, med mindre du har samtykket til dette, eller med mindre gjeldende lovverk, herunder personopplysningsloven og GDPR, gyldig myndighetspålegg eller domstol tillater oss eller pålegger oss dette.
For ordens skyld opplyser vi om at vår bruk av databehandler for å behandle opplysninger på vegne av oss, ikke regnes som utlevering.
10. Innhenting av personopplysninger fra andre
For å sørge for at vi har riktige opplysninger om deg, kan vi vaske dine opplysninger mot andre kilder som telefonkatalog, folkeregister og liknende. Det kan i noen tilfeller være aktuelt å kredittsjekke våre kunder, hvilket betyr innhenting av kreditt-data fra andre kilder. Vi henter inn demografiske opplysninger som alder, kjønn og språk fra andre kilder. Vi henter inn opplysninger fra våre samarbeidspartnere og fra andre deler av konsernet vårt når dette er lovlig og nødvendig for leveranse av tjenester og kommunikasjon til deg.
11. Dine rettigheter
Du som person har flere rettigheter etter personopplysningsregelverket.
Du har rett til å kreve innsyn, retting eller sletting av personopplysningene vi behandler om deg. Du har videre rett til å kreve begrenset behandling, rette innsigelse mot behandlingen og kreve rett til dataportabilitet.
Dersom du ønsker innsyn i vår behandling av dine persondata, kan dette gjøres her. Andre henvendelser kan du sende til oss på epost privacy@strawberry.no.Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen 30 dager.
Vi kommer til å be deg bekrefte din identitet eller be deg oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette må vi gjøre for å forsikre oss om at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg - og ikke noen som gir seg ut for å være deg.
12. Personvernombud
Vi har vårt eget personvernombud i Strawberry. Personvernombudet er personvernombud for alle våre foretak og alle personopplysninger vi behandler i de landene vi er etablert i.
Personvernombudet er vårt kontaktpunkt for Datatilsynet.
Ombudet vårt gir Strawberry, våre databehandlere og våre ansatte råd og veiledning om behandling av personopplysninger og reglene for dette. Ombudet jobber med å kontrollere vår overholdelse av reglene for personopplysninger og våre interne retningslinjer.
Ombudet vårt kan også hjelpe deg med å ivareta dine rettigheter overfor oss, eller hjelpe deg med å få svar på spørsmål om dine personopplysninger hos oss.
Du kan kontakte vårt personvernombud på privacy@strawberry.no.
Dersom du mener at vår behandling av personopplysninger ikke stemmer med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du alternativt klage til Datatilsynet i Norge, eller tilsynsmyndigheten i det land du bor på hotell i. Du finner informasjon om hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider www.datatilsynet.no.
13. Bruk av databehandler. Overføring til utland
Vi bruker flere databehandlere for å kunne leverer våre tjenester til deg. Vår største databehandler er vårt bookingsystem Cenium AS.
Fordi vi er en del av Choice Hotels International, Inc. (CHI) bruker vi samme bookingsystem som CHI. Dette medfører at personopplysninger om bestilling av overnatting behandles i USA og med CHI som vår databehandler. Utlevering til USA har grunnlag i EUs modellavtale for overføring fra oss som behandlingsansvarlig i Europa til databehandler i USA.
14. Cookies/Informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å forbedre brukeropplevelsen av våre nettsider.
En cookie er en liten tekstbasert datafil som plasseres på ditt utstyr (din smarttelefon, datamaskin eller for eksempel nettbrett). Cookien hjelper til med å kjenne igjen hvilken type innhold og hvilke sider som besøkes på vårt nettsted. Informasjon som lagres ved hjelp av en cookie kan være hvordan du bruker nettstedet, hva slags type av nettleser du benytter og hvilke nettsider du har besøkt.
En permanent cookie ligger igjen på ditt utstyr for et bestemt tidsrom. En sesjonscookie lagres tilfeldig i ditt utstyrs minne mens du er inne på våre hjemmesider. Sesjonscookien forsvinner når du stenger din nettleser. Vi benytter både permanente cookies og sesjonscookies. Strawberry kan også komme til å benytte en tredjeparts cookies.
Dersom du ikke ønsker at våre nettsider plasserer cookies på ditt utsyr, kan du skru av cookies i din nettleser. Dersom du skrur av cookies vil funksjonaliteten for våre nettsider reduseres.
15. Endringer i personvernerklæring eller i behandling
Vi jobber kontinuerlig med utvikling og forbedring av våre tjenester overfor våre kunder. Dette vil kunne endre måten eller omfanget av vår behandling av personopplysninger. Informasjonen vi gir gjennom denne personvernerklæringen vil derfor justeres og oppdateres med ujevne mellomrom. Vi vil dessuten endre personvernerklæringen når nye regler eller myndighetspraksis gjør det nødvendig.