Fullstendige medlemsvilkår
1. Medlemskap / Generelle vilkår
1.1 Disse medlemsvilkår gjelder for alle medlemmer fra og med 19.11.2024 og erstatter fra samme tidspunkt alle tidligere gjeldende vilkår.
1.2 Medlemskapet i Strawberry inngår som en del av Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry), org. nr. 968 819 372. Vilkår for medlemskap er en avtale mellom medlem og Strawberry.
1.3 Medlemskapet er personlig og kun tilgjengelig for personer over 18 år. Medlemskapet med sine fordeler, kan ikke benyttes av andre enn det enkelte medlem.
1.4 Medlemskapet bekreftes via sms og/eller e-post. Hvert medlem får et unikt medlemsnummer. Dette er synlig i innlogget tilstand på hjemmesiden eller appen.
1.5 Medlemmet er ansvarlig for å opplyse at de er medlem på hotellet eller hos partnere for å ta del av bonuspoeng og/eller Spenn og fordeler.
1.6 Strawberry forbeholder seg retten til å ekskludere et medlem fra medlemsprogrammet og ta bort poeng og/eller Spenn som er opptjent i Strawberrys medlemsprogram. Dette kan f eks skje ved misbruk av medlemskap, poeng, Spenn og fordeler mot dagens vilkår, eller ved kriminelle, uetiske eller umoralske handlinger, eller ved respektløs eller uønsket oppførsel mot hotell, ansatte eller partnere. Listen er ikke fullstendig.
1.7 Medlemmet er ansvarlig på forhånd å informere sin arbeidsgiver, og få dennes godkjennelse ved behov, når medlemmet regner med å tjene bonuspoeng og/eller Spenn basert på forbruk betalt av arbeidsgiver. Strawberry kan ikke under noen omstendigheter holdes ansvarlig om medlemmet ikke informerer og/eller ikke får arbeidsgivers godkjenning på forhånd. Medlemmer anbefales generelt å få arbeidsgivers godkjenning for bruk av bonuspoeng eller Spenn.
1.8 Dersom bonuspoeng eller Spenn som er opptjent i forbindelse med arbeid blir benyttet av medlemmet privat, kan bruken i visse jurisdiksjoner, som f.eks. i Sverige, Norge, Finland og Danmark, ha skattemessige konsekvenser. Medlemmet har selv plikt til å informere arbeidsgiver og/eller relevante myndigheter om dette og betale alle gjeldende skatter og avgifter som følger av bruken. Strawberry fraskriver seg ethvert ansvar for skatter eller skatteplikter som påhviler medlemmet i denne forbindelse.
1.9 Medlemskap kan ikke overføres til en annen person.
1.10 Strawberry forbeholder seg retten til å avvikle medlemsprogrammet med seks månders varsel til medlemmene.Et slikt varsel kan formidles via e-post, tekstmelding eller publiseres på nettstedet.
1.11 I tilfelle av at medlemsprogrammet må avvikles grunnet forhold ved et lands lovgivning, en rettsavgjørelse eller grunnet forbud gitt av et lands myndigheter, er Strawberry ikke ansvarlige for det tap en slik avvikling eventuelt måtte innebære for det enkelte medlem. Strawberry vil, i den grad det er mulig, forsøke å gi det enkelte medlem en snarlig melding dersom forhold som er behandlet under dette punkt skulle inntreffe. Punkt 1.10 ovenfor gjelder ikke ved avvikling ifølge denne bestemmelsen.
1.12 Et medlem kan når som helst si opp sitt medlemskap. Oppsigelse skjer skriftlig:
Digitalt: | Via mine sider på Strawberrys web |
E-post: | booking@strawberry.no |
Brev: | Strawberry Kundservice |
Postboks 2454 Solli | |
NO-0201 |
Oppsigelsen får virkning umiddelbart fra den dato Strawberry mottar oppsigelsen.
1.13 Et avsluttet medlemskap, uavhengig av årsak, innebærer at alle opptjente bonuspoeng eller Spenn fra Strawberry slettes fra medlemmets konto. Medlemmet kan ikke lenger bruke opptjente bonuspoeng eller Spenn hos Strawberry, se kravet om aktivt medlemskap i avsnitt 5.
1.14 Strawberry forbeholder seg retten til å, uten forhåndsvarsel til hvert enkelt medlem, endre medlemsvilkårene. Slike endringer publiseres på hjemmesiden og trer i kraft 14 dager etter publisering på hjemmesiden om ikke annet angis. Medlemmet er selv ansvarlig for å holde seg oppdatert i forhold til eventuelle endringer i vilkårene.
1.15 Strawberry vil, i de tilfeller endringer i medlemsvilkårene etter gjeldende lovgivning krever medlemmets samtykke eller aksept, be medlemmene samtykke eller akseptere. For de medlemmer som ikke ønsker å samtykke til, eller akseptere nye vilkår, forbeholder Strawberry seg adgangen til å avslutte medlemskapet. Medlemmet står fritt til å si opp avtalen om medlemskap for det tilfellet at medlemmet ikke ønsker å være bundet av endrede vilkår.
2. Medlemskommunikasjon, samtykke og behandling av personopplysninger
2.1 Strawberry behandle personopplysningene som er nødvendige for at de selv eller deltakende partnere og underleverandører skal kunne oppfylle avtalen for levering av medlemskapets innehold og tilby relevant tilbud og kommunikasjon. Nærmere informasjon om behandling av personoppgifter, formål, rettslig grunnlag, oversikt over underleverandører, krav tilinnsyn, rettelse eller sletting finner du i “Generelle betingelser og personvernerklæring".
2.2 Ved innmelding i medlemskapet vil medlemmet bli bedt om samtykke til å motta informasjon og tilbud fra Strawberry om selskapet og deltakende partneres produkter. Medlemmet må samtykke til e-post, telefon, SMS og andre digitale kanaler for å kunne melde seg inn, deretter kan samtykke når som helst endres.
2.3 Medlemmer som har gitt samtykke kan, basert på tidligere kjøp samt opplysninger medlemmet har oppgitt, motta informasjon og tilbud fra Strawberry eller deltakende partnere. Dermed kan medlemskapet gi en bedre tjeneste til medlem som gir slikt samtykke, ved at denne vil få tilpasset informasjon.
2.4 Medlemmenes samtykke er frivillig og hele eller deler av samtykket kan når som helst trekkes tilbake. Samtykker kan enkelt administreres ved å logge på app eller hjemmesiden. Alternativt kan medlemmet kontakte kundeservice.
3. Spenn/Bonuspoeng
3.1 Spenn
3.1.1 Spenn er den nye typen poeng, fra 19.11.2024 erstatter denne typen poeng alle tidligere versjoner av poeng som kan opptjenes av medlemmer i Strawberry.
3.1. Som medlem hos Strawberry tjener man Spenn på kvalifiserende kjøp, det er ikke mulig å være medlem uten å tjene Spenn.
3.1.3 Kontoadministrator for Spenn er Spenn Group AS (org.nr. 932435888), de er ansvarlige for konto, valutahåndtering, transaksjonsoversikt samt saldo for Spenn for hver enkelt medlem hos Strawberry. Følgende vilkår hos Spenn gjelder inntil medlemmet hos Strawberry eventuelt velger å opprette en konto hos Spenn. Spenn Vilkår & betingelser og Personvernerklæring.
3.1.4 Spenn Group får automatisk tilgang til informasjon om medlemmer og kjøpstransaksjoner for alle medlemmer av Strawberry. Dette for at de skal kunne administrere Spenn på vegne av Strawberry, samt utføre dataanalyse og profilering, og dermed kunne forbedre Strawberrys tilbud og personalisering.
3.1.5 Gyldighetstiden for Spenn er beskrevet i vilkårene og betingelsene hos Spenn Group.
3.1.6 Strawberry har rett til, uten varsel, å slette feilaktig registrerte/opptjente Spenn fra Strawberry.
3.2 Strawberry bonuspoeng
3.2.1 Strawberry bonuspoeng avvikles og kan ikke lenger opptjenes eller etterregistreres etter 18.11.2024. Alle etterregistreringer fra 19.11.2024 gjøres i Spenn.
3.2.2 Gyldighetstiden for Strawberry bonuspoeng endres til å maksimalt gjelde til 31.12.2025, uavhengig av når poengene er opptjent.
3.2.3 Strawberry bonuspoeng er gyldige i maksimalt tre år (36 måneder) fra den måneden de er opptjent, men likevel ikke lenger enn til 31.12.2025. Deretter utløper bonuspoengene automatisk og kan ikke benyttes. Ved bruk av bonuspoeng trekkes de eldste, gyldige poengene først.
3.2.4 Strawberry bonuspoeng er personlige og kan ikke kobles sammen med andre medlemmers bonuspoeng eller omgjøres til kontanter.
3.2.5 Strawberry har rett til å, uten varsel, slette poeng som feilaktig registreres/opptjenes.
4. Opptjening av Spenn
4.1 Bare den enkelte medlems eget opphold/konsum gir grunnlag for Spenn.
4.2 Et beboende medlem tjener Spenn for eget opphold, uansett hvem som betaler for overnattingen. Medlem kan ikke tjene Spenn for en annen persons overnatting (derimot finnes det hos Spenn en mulighet for brukere til å samle Spenn sammen, Spenn together).
4.3 Antall Spenn som tjenes ved opphold/konsum på Strawberry-hotell er basert på medlemmets registrerte valuta hos Spenn Group samt betalt beløp i lokal valuta hos Strawberry.
4.3.1 Ved overnatting er hovedregelen for opptjening av Spenn at du tjener 3 Spenn per 10 kr/1 € (30% Spenn på beløpet) for rom og frokost som er inkludert i priskoden. Ved spesialpriser kan andre beregninger gjelde.
4.3.2 Fordelsbonus, doble Spenn samt ekstra Spenn gis med utgangspunkt i grunnbeløpet.
4.3.3 Det gis ikke Spenn ved:
- Beløp som betales med Spenn
- Bruk av gavekort utstedt for et spesifikt produkt (uten angitt verdi)
- Skjulte priser, for eksempel opphold der bestillingen er gjort via tredjepart og prisen for oppholdet ikke er kjent for gjest
- Opphold som bestilles gjennom nettbaserte reisebyråer (OTAs) inkludert (men ikke begrenset til) Expedia.com, Hotels.com, Booking.com, Orbitz.com, CheapTickets.com, Priceline.com.
- Bestilte, men ikke benyttede netter, det vil si no-show.
- Betaling for arrangementer/grupper (bryllup/middager og lignende), men medlemmet kan tjene Spenn for egen overnatting.
- Overnatting til «crewpris» (crew er personell, besetning på fly, tog eller båt, eller arbeidslag).
- Gratis overnatting, «Complimentary»-rom.
4.4 Det er ikke mulig å kombinere oppthening av partner-poeng og Spenn
4.5 Ved bestilling der flere medlemmer inngår i bestillingen, er det gjesten som er hovedgjest for bestillingen som mottar eventuelle Spenn for bestillingen.
4.6 Medlemmet kan søke om etterregistrering av Spenn for kjøp hos Strawberry opptil seks måneder etter besøket. Etterregistrering er kun mulig for kjøp som på tidspunktet for kjøpet var kvalifiserende, og fra og med den datoen medlemskapet startet.
5. Uttak av Spenn/bonuspoeng
5.1 Uttak av Spenn
5.1 1 Uttak av Spenn forutsetter aktivt medlemskap i Strawberry.
5.1.2 Ved booking med Spenn, som helt eller delvis betalingsmiddel, trekkes Spenn som betaling allerede ved bestillingstidspunktet.
5.1.3 Medlem i Strawberry kan bruke Spenn som hel- eller delbetaling ved booking av rom på spesifikk priskode.
5.1.4 Mulighet for å bruke Spenn som betaling kan også forekomme i perioder/kampanjer for andre produkter og/eller priskoder.
5.1.5 Produkt som er betalt, helt eller delvis, med Spenn, kan ha forskjellige avbestillingsvilkår.
5.2 Uttak av Strawberry bonuspoeng (opptjent før 19.11.2024)
5.2.1 Uttak forutsetter aktivt medlemskap og tilstrekkelig antall gyldige bonuspoeng. Bonusovernatting kan finne sted fram til 31.12.2025, men må bookes før bonuspoengene utløper. Ved avbestillinger innenfor ordinær avbestillingstid kan brukte bonuspoeng tilbakeføres, forutsatt at de ikke har utløpt siden bookingen ble gjort.
5.2.2 Ett visst antall standardrom per hotell per natt er reservert for bonusuttak. På enkelte hoteller kan også et visst antall rom av andre romstyper tilbys for bonusbooking. Booking av bonusnatt forutsetter ledig kapasitet reservert for bonusuttak, selv om alle bonusrom er opptatt kan det finnes ledige rom i andre prisklasser.
5.2.3 Gavekort kjøpt for poeng har maksimalt tolv måneders gyldighet og gjelder kun for hotellene innen Strawberry. Gyldigheten på gavekortet er begrenset til utløpsdatoen for de første poengene som utløper. Gavekortene utstedes i beløp. Gavekortene kan ikke forlenges eller tilbakeføres som bonuspoeng.
5.2.4 Be my guest som er utstedt i poengverdi gjelder booking av bonusrom. De kan ikke deles opp på flere opphold, verdien må dekke hele romkostnaden, og de kan ikke brukes til delbetaling av rom. Disse er ikke lenger til salgs.
5.2.5 For bonusuttak gjelder følgende (unntak kan forekomme i visse perioder og kampanjer).
Bonusrom hos Strawberry
En bonusovernatting gjelder for to personer. Aktuelle bonuspriser og tilgjengelighet for respektive hotell vises på nettsiden når man er innlogget. Det finnes kategorier for uttak av bonuspoeng for standardrom, disse starter fra 10.000 poeng per natt. Strawberry forbeholder seg retten til når som helst å endre inndelingen av kategorier.
Uttak hos partnere
Medlem kan alltid se oppdatert informasjon om partnere, aktuelle tilbud og uttaksalternativer hos dem på nettsiden.
6. Medlemsperiode, nivå og kvalifiserende netter
6.1 Medlemskapet i Strawberry har fire medlemsnivåer: Blue, Silver, Gold og Platinum.
6.2 En medlemsperiode omfatter tolv måneder regnet fra den første måneden medlemmet ble registrert som medlem.
6.3 I medlemsperioden har medlemmer mulighet til å kvalifisere seg til høyere nivå. Avanserer medlemmet til et høyere medlemsnivå, opprettholdes denne gjennom hele neste medlemsperiode (nye tolv måneder). Beregningen av kvalifiserende kjøp nullstilles når medlemsperioden er over.
6.4 Kvalifiserende kjøp står likt med kvalifiserende netter, som bidrar til muligheten til å oppnå høyere medlemsnivå. Kun medlemmenes eget opphold er kvalifiserende.
6.4.1 Det beregnes ikke kvalifiserende netter for:
- Bruk av gavekort utstedt for spesifikt produkt (uten angitt verdi)
- Bookede, men ubrukte netter – det vil si no-show
- Overnatting for “crewpris” (crew er personale, besetning på fly, tog eller båt, eller arbeidslag)
- ”Complimentary”-rom (gratis overnatting)
- Hotellopphold på Strawberry som bookes gjennom nettbasert reiseselskap (OTA)
6.5 Kvalifisering til høyere medlemsnivå skjer hver medlemsperiode etter følgende retningslinjer:
Silver | 5 kvalifiserende netter |
Gold | 30 kvalifiserende netter |
Platinum | 60 kvalifiserende netter |
6.6 Det finnes to forskjellige Lifetime-nivåer å jobbe seg mot. Kvalifisering til Lifetime beregnes over hele medlemstiden. Lifetime-kvalifiserende er de medlemsperioder der nivået er opprettholdt gjennom egen konsumpsjon, ikke ved f. eks. statusmatch, invitasjon, frys eller på annet ekstraordinært grunnlag.
Lifetime Gold | 8 kvalifiserende perioder som Gold eller høyere |
Lifetime Platinum | 8 kvalifiserende perioder som Platinum |
Hvis medlemmer avanserer til Lifetime beholdes dette så lenge medlemskapet ikke avsluttes. Medlemmer som har oppnådd Lifetime Gold har fortsatt mulighet til å nå Platinum i en medlemsperiode, eller i fremtiden oppnå Lifetime Platinum etter ovenstående regler.
Dine lifetime poeng opptjent frem til disse vilkårene trer i kraft vil telle med i beregningen av din fremtidige lifetime status.
6.7 Medlemsfordeler for hvert medlemsnivå gjelder ut ifra hva som fremgår i vedlegg til medlemsvilkårene for hvert enkelt punkt.
7. Strawberry Mastercard
7.1 For Strawberry Mastercard gjelder egne regler og vilkår. Disse vilkårene sendes sammen med medlemmets første Strawberry Mastercard. Informasjon om regler og fordeler knyttet til Mastercard, samt link til oppdaterte vilkår vil til enhver tid publiseres på Strawberry nettsider.
8. Nordic Choice Commercial Services og medlemmets ansvar
8.1 Nordic Choice Commercial Services AS (Strawberry) er bare erstatningsansvarlig overfor ditt økonomiske tap i forbindelse med ditt medlemskap dersom Strawberry har utvist uaktsomhet og dette er årsaken til medlemmets tap.
8.1 Strawberry vil etter alminnelige rettsregler kunne holde deg erstatningsansvarlig for bruk av medlemskap eller medlemskort i strid med disse vilkårene.
9. Overdragelse av din avtale om medlemskap
9.1 Strawberry har rett til å overføre din avtale om medlemskap til et annet selskap som skal drive medlemsklubben videre.
10. Lovvalg
10.1 Ved eventuelle tvister vedrørende herværende medlemsvilkår gjelder norsk rett.
Medlemsfordeler
1: Ved booking hvor flere medlemmer deler rom, er det gjesten som er hovedgjest for bookingen som mottar eventuelle fordeler i henhold til sitt medlemsnivå.
2: Fordeler som leveres under et opphold leveres enligt det nivå medlemmet har ved innsjekk.
3: Ingen medlemsfordeler gis ved hotellopphold som bestilles gjennom nettbaserte reisebyråer (Online Travel Agency, se punkt 4.5).
4: Følgende medlemsfordeler gjelder ikke på Comfort Hotel Xpress, de gjelder heller ikke på de leiligheter som finns på Comfort Hotel Solna: gratis mineralvann, oppgradering ved ankomst, garantert romoppgradering. På Sommerro gjelder ikke fordeler om oppgradering.
5. Fordeler Blue
5.1 Forhåndssalg – mange av kampanjene hos Strawberry slippes først til medlemmer.
5.2 Monday Breakfast – 2 for 1. Book frokost og ta med en venn, to for prisen av en.
5.3 Gratis kaffe og te – en kopp per dag, inkludert påfyll, for medlemmer. Gjelder vanlig bryggkaffe/te, der dette selges (baristakaffe er ikke inkludert). Kan ikke kombineres med andre rabatter og tilbud.
5.4 Medlemspris – rabattert pris tilgjengelig ved booking når du er innlogget på nettsiden eller app, eller via kundeservice eller på hotellet. Kan ikke kombineres med andre rabatter. Ikke-medlemmer må tegne medlemskap og logge inn under booking for å kunne booke prisen.
5.5 Restaurantkupong – ved overnatting på Clarion Hotel®, Quality Hotel™ og de fleste av våre frittstående hotell. En kupong per natt, verdi 35 kr/€4, distribueres via appen til Strawberry. Kupongen kan løses inn mot mat eller drikke i hotellrestauranten/baren (ikke sprit eller tobakk). Alkoholholdige drikker (ikke sprit eller tobakk) kan kun kjøpes i forbindelse med et måltid. På Quality Hotel™ kan kupongen også brukes til et utvalg av mat og drikke fra Petite X. Kupongen er datomerket og gjelder kun på angitt dato – de kan ikke akkumuleres eller løses inn til kontanter og det tilbys ikke veksel. På Comfort Hotel®, Clarion Collection® Hotel og hotell der restauranten på hotellet drives av en ekstern part tilbys det ikke restaurantkupong.
5.6 Partnertilbud – fordelsaktige tilbud, fordeler og/eller rabatter hos partnere. Mer informasjon finnes på nettsiden.
5.7 Red Carpet – aktiver for å få tilsendt markedsføring og informasjon fra Strawberry og partnere i samband med events og aktiviteter.
6. Fordeler Silver
6.1 Alle fordeler som gjelder for Blue, gjelder også for Silver.
6.2 Sen avbooking – forlenget avbestillingstid frem til 18:00 på ankomstdagen. Gjelder bookinger med ordinær avbestillingsvilkår (16:00 på ankomstdagen).
6.3 Restaurantkupong – verdt 75 kr/€8, øvrige vilkår ifølge 5.5.
6.4 Sen utsjekk – ved tilgjengelighet kan sen utsjekk til 14:00 tilbys uten ekstra kostnad. Avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
6.5 Spenn booster – 10 % ekstra Spenn for opphold som kan tjenes Spenn på.
7. Fordeler tilknyttet GOLD
7.1 Alle fordeler som gjelder for Blue og Silver, gjelder også for Gold.
7.2 Garantert rom på destinasjonen ved booking senest 48 timer før ankomst via kundeservice og til full pris (unntak gjelder ved visse perioder og destinasjoner). Fordelen betinger at medlemmet kontakter kundeservice innen åpningstid for å kunne gjennomføre og bekrefte bookingen innen tidsrammen. Fordelen kan ikke kombineres med avtalepris og andre rabatter. Fordeler som f.eks. oppgradering, tidlig innsjekk samt sen utsjekk er ikke garantert ved denne typen booking.
7.3 Tidlig innsjekk – ved tilgjengelighet kan tidlig innsjekk tilbys uten ekstra kostnad.
7.4 Restaurantkupong – verdt 125 kr/€13, kupongen kan benyttes ved valgfritt hotell av de som utsteder kupong ved overnatting, øvrige vilkår ifølge 5.5 gjelder.
7.5 Sen utsjekk – ved tilgjengelighet kan sen utsjekk til 15:00 tilbys uten ekstra kostnad. Avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
7.6 Oppgradering – ved tilgjengelighet kan oppgradering tilbys ved ankomst uten ekstra kostnad. Muligheten for dette avgjøres ved ankomst.
7.7 2 for 1 på inngang til spa – fordelen gjelder på våre hotell ved tilgjengelighet, og må angis ved booking i de tilfeller hvor forhåndsbooking er mulig.
7.8 Frys nivå – kan gjøres én gang hvert 5. år, og innebærer at medlemmet beholder nivået i en ekstra medlemsperiode. For å kunne fryse nivået kreves det at nivået for den foregående medlemsperioden ble oppnådd ved kvalifiserende kjøp. Fordelen kan ikke benyttes hvis nivå i foregående periode ble oppnådd ved f.eks. statusmatch, invitasjon, frys eller på annet ekstraordinært grunnlag. Søknaden gjøres som innlogget på nettsiden.
7.9 Spenn booster – 20 % ekstra Spenn for opphold som kan tjenes Spenn på.
8. Fordeler tilknyttet PLATINUM
8.1 Alle fordeler som gjelder for Blue, Silver og Gold, gjelder også for Platinum.
8.2 Restaurantkupong – verdt 125 kr/€13. Øvrige vilkår ifølge 5.5 gjelder.
8.3 Gratis mineralvann eller leskende ved opphold – en flaske per natt fra minibaren, eller resepsjonen hvis minibar ikke finnes på rommet.
8.4 Garantert rom på destinasjonen hvis du booker senest 24 timer før ankomst via kundeservice og til full pris (unntak gjelder ved visse perioder og destinasjoner). Øvrig gjelder vilkår jf. 7.8.2.
8.5 Sen utsjekk – ved tilgjengelighet kan sen utsjekk til 15:00 tilbys uten ekstra kostnad. Avtales med resepsjonen senest dagen før avreise.
8.6 Inngang til treningsrom – gratis trening på kjedehotellene med eget treningsrom, selv når medlemmet ikke bor på hotellet. Vis Platinum-nivået i appen i resepsjonen for tilgang til treningsromet. Ikke alle treningsrom tilbyr garderobe og dusjmuligheter. Fordelene er ikke inkludert på treningsrom som tilbyr abonnement/eget medlemskap for å trene.
8.7 Gi bort Gold – kan søkes om av Platinum-medlemmer via nettsiden én gang per medlemsperiode. Personen som mottar oppgraderingen må være medlem i Strawberry, og får beholde denne oppgraderingen under sin inneværende medlemsperiode (kan være mellom 1-12 måneder).
8.8 Har hotellet ledige standard dobbeltrom ved booking, garanteres det at medlemmer på Platinum-nivå kan utnytte bonuspoeng fra Strawberry. Dette gjelder kun for medlemmets egen booking, og kan ikke benyttes av andre. Unntak kan forekomme på visse datoer. Gjelder ikke ved bruk av 24-/48-timers garanti, og ikke i kombinasjon med fordeler om oppgradering.
8.9 Spenn booster – 30 % ekstra Spenn for opphold som kan tjenes Spenn på.