Verden beveger seg raskere enn noen gang og vi må henge med. Men én ting endrer seg aldri.

Før sa man at det kun var tre ting som var viktige for et hotell: location, location, location. Det dreide seg om fysisk beliggenhet – nærhet til sentrum, restauranter og transportårer. Men spillereglene i hotellbransjen har endret seg. I dag har location en helt annen betydning; det handler om online tilstedeværelse, tilgjengelighet på mobil, tablet og desktop, plassering i Google, ranking på Tripadvisor, svartid på Facebook og Twitter.


Endringene får betydning for oss. Derfor har vi etablert et eget teknologi- og distribusjonsselskap som skal sette oss på det digitale kartet. Som skal sørge for at du finner oss online, at bookingen går som en drøm og at vi har den beste digitale gjestereisen. I dette selskapet, eBerry, skal vi bruke deres tilbakemeldinger, deres ønsker, til å plante og dyrke våre digitale jordbær. De første bærene serveres allerede til sommeren med lanseringen av vår nye, spennende app, som skal gjøre din hotellopplevelse bedre og mer skreddersydd. Men vi lover at dette ikke blir det siste dere får merke fra vår digitale storsatsning.


I forbindelse med disse endringene har vi, ikke unaturlig, latt oss inspirere av IT-verdens største rockestjerne, Steve Jobs:


Du kan ikke begynne med teknologien når du skal utvikle et nytt produkt eller tjeneste, du må begynne med kundeopplevelsen.


Vi kimser ikke av visdomsordene. Derfor kjører vi, parallelt med vår digitale storsatsning, en nylansering av Strawberry. Vi har økt antall rom tilgjengelige for bonusuttak, redusert kravene for å få sølv- og gullkort, fjernet unødvendig plunder og supplert med nye, spesialtilpassede tilbud. Blant annet kan du nå bruke opptjente poeng til å ta med familien på sydenreise. Du vil merke at endringene kommer deg til gode.


At gjestene våre skal bli fornøyde er den viktigste pekepinnen for alt arbeid som gjøres i Strawberry, uansett hvordan omverden måtte forandres. Ja, kanaler for distribusjon og tjenestetilbud endrer seg. Ja, nye aktører dukker opp fra høyre og venstre. Ja, vi må tilpasse oss hele tiden, og nei, vi vet ikke hvordan morgendagen ser ut. Men det er én sannhet som er uangripelig, som trumfer alle andre hensyn: Det er, og det vil alltid være, du som står i begivenhetenes sentrum.


Torgeir_signhatur-svar_160t