- Du kjøper et sommerpass på denne siden.
- Du mottar ditt digitale sommerpass på e-post.
- Du booker hotellnettene dine via en separat bookingside som du finner i bekreftelsesmailen etter fullført kjøp. Du kan også finne bookingsidene via lenkene nedenfor. Husk at passet er personlig, og at bookingen må gjøres i eierens navn.
- Ved innsjekking viser du ditt digitale sommerpass og oppgir den unike koden på passet.
- Nyt oppholdet på hotellet!
Sommeren nærmer seg! Vi vet at ferien kan være både dyr og vanskelig å planlegge. Med et sommerpass blir det enkelt, fleksibelt og bekymringsfritt – perfekt for hele familien.
Sommerpasset er fylt med hotellnetter til én fast pris, som kan brukes hele sommeren. 5 netter koster 5000 kr og gir tilgang til over 100 hoteller, og 10 netter koster 8000 kr og gjelder på over 80 hoteller. Velg fritt blant hotellene og tilbring nettene akkurat slik du ønsker.
Har du problemer med å bestemme hvor ferien går? Null stress! Du kan enkelt endre bookingen din frem til kl. 16:00 på ankomstdagen.
- 5 netter 1000kr/natt | 10 netter 800kr/natt
- Kan brukes hver dag fra 19. juni - 25. august 2025
- Gjelder for dobbeltrom – så ta med en venn!
Slik funker det:
Vanlige spørsmål
Når kan jeg bruke sommerpasset?
Sommerpasset kan brukes for opphold hver dag mellom 19. juni og 25. august (med siste mulige utsjekkingsdato 25. august). Vær oppmerksom på at enkelte datoer ikke er tilgjengelige i noen byer på grunn av lokale arrangementer.
Kan jeg bo alle de 5 eller 10 nettene på samme hotell?
Ja, selvfølgelig kan du bo alle 5 eller 10 romnetter på samme hotell hvis du vil det. Du kan også bruke opptil 3 romnetter på én og samme natt, så lenge hotellet har ledige rom for dette tilbudet på den aktuelle datoen.
Kan jeg booke rom for flere enn to personer?
Tilbudet gjelder for to personer i standard- eller moderatrom. Om du har behov for ekstraseng, et dyrevennlig rom eller lignende, så kan det som oftest løses om du kontakter hotellet direkte. Det vil tilkomme ytterligere kostnader.
Kan jeg ta med barna mine?
Barn er hjertelig velkommen på våre hotell! Opptil to barn (maks 9 år) bor gratis når de deler seng med foreldrene.
For barn over 9 år må du booke en ekstraseng. Prisen for ekstraseng varierer fra hotell til hotell, men det dreier seg om rundt 300 kr/natt. Det kan tilkomme en ekstra kostnad dersom dere må flyttes til et større rom hvor ekstrasengen får plass.
Kan jeg ta med hunden min?
Selvsagt er kjæledyr hjertelig velkommen. Tar du med pelsvennen din vil en ekstra kostnad tilkomme. Denne betales direkte på hotellet. Prisen kan variere, men på de fleste hotell er prisen for én lodden venn 300kr per opphold, og 400kr for to eller flere. Det er viktig at du gir beskjed til hotellet når du booker, slik at dere blir tatt hånd om på best mulig måte.
Hva skjer om jeg ikke rekker å bruke opp alle nettene før tilbudsperioden er over?
Du kan booke rom fram til 23. august og bo fram til 25. august 2025. Det er dessverre ikke mulig å forlenge varigheten eller boperioden på dette tilbudet.
Dersom fridagene din blir forskjøvet eller du får dårlig tid, er vårt beste tips å booke hotell i din egen by og nyte en eksklusiv staycation!
Tenk om favoritthotellet mitt blir fullbooket?
Det kan selvfølgelig skje, da det er et begrenset antall rom tilgjengelig per natt under dette tilbudet. Hvis du vil være sikker på å få booket et spesifikt hotell kan du sjekke tilgjengeligheten på bookingsiden.
Er frokost inkludert i tilbudet?
Frokost er inkludert på alle hotell – utenom Comfort Hotel® Xpress. Der kan du kjøpe frokost på hotellet.
Er inngang til treningsrom og relax inkludert?
Det kan variere fra hotell til hotell. Generelt er treningsrom og relax inkludert på alle Comfort Hotel®, Quality Hotel™, Home Hotel og Clarion Hotel®. Men kontakt gjerne hotellet du vil bo på for å være helt sikker på at du kan bruke relax og treningsrom.
Er middag og "fika" inkludert på Home Hotel?
Ja, selvfølgelig!
Hvordan foregår innsjekk på hotellet?
Når du sjekker inn forteller du resepsjonisten at du har et sommerpass, og oppgir den unike koden som står på hotellpasset ditt. Resepsjonisten sjekker deg dermed inn som normalt. Det eneste som er annerledes enn en vanlig innsjekk er at du må oppgi hotellpasskoden i tillegg til å gi navn og bookingnummer.
Kan hvem som helst bo på hotellrommet som bookes gjennom tilbudet?
Nei, hotellpasset er personlig, og eieren (personen hvis navn står på passet) må selv bo på et av rommene og vise legitimasjon ved innsjekk. Altså må det samme navnet stå både på hotellpasset og rombookingen, og oppgis ved innsjekk. Derimot trenger ikke personen(e) passeieren tar med seg å være de samme for hvert opphold.
Hva skjer om jeg mister hotellpasset mitt?
Hotellpass som ved en feil har blitt slettet, kan under visse omstendigheter erstattes. Kontakt kundeservice om du vil undersøke denne muligheten.
Må jeg være medlem for å booke?
Du trenger ikke være medlem for å benytte deg av dette tilbudet. Men vi anbefaler det. Som medlem får du oversikt over alle dine bookinger og opphold på ett sted - OG du tjener Spenn!
Får jeg som medlem Spenn med sommerpasset?
Selvsagt. Du tjener Spenn som vanlig når du bor, så lenge du booker rommet som innlogget medlem. Du tjener 3 Spenn for hver 10 NOK/SEK/DKK du bruker på opphold i Sverige, Norge og Danmark. Opphold i Finland og Baltikum gir 3 Spenn per 1 EUR. I tillegg får du 10%, 20% eller 30% ekstra Spenn basert på medlemsnivået ditt: Silver, Gold eller Platinum.
Om du har glemt å logge inn kan du oppgi medlemsnummeret på hotellet ved innsjekking. Du opptjener også en kvalifiserende natt per overnatting. Øvrige medlemsfordeler er ikke inkludert.
Kan jeg bruke hotellpasset som delbetaling hos hotell som ikke er med i tilbudet?
Ja, du kan bruke sommerpasset som betalingsmiddel på hotell som ikke tar del i tilbudet. Ved innsjekk må du nevne for resepsjonisten at du har et sommerpass og oppgi den unike koden og legitimasjon. Hotellet trekker kostnaden for hotellnatt fra sommerpasset ditt – prisen som dras avhenger av om du har kjøpt sommerpasset med 5 eller 10 netter. Du betaler mellomlegget direkte på hotellet.
Ved delbetaling i respektive land gjelder verdiene nedenfor per natt, uavhengig av hvilken valuta du har kjøpt passet i:
- Norge: 1000 NOK/natt.
- Sverige: 1000 SEK/natt.
- Danmark: 700 DKK/natt.
- Finland & Litauen: 100 EUR/natt.
NB: Sommerpasset kan kun brukes som delbetaling på priskategorier som betales på hotellet og som bookes på vår nettside eller app – det kan ikke brukes for å delbetale forhåndsbetalte bookinger.
Vilkår
1 GENERELT
1.1 Vilkårene gjelder mellom deg og Strawberry Services AS (org. nr. 996 099 784), ("Strawberry") ved kjøp av sommerpasset, heretter kalt hotellpass på www.strawberry.no (“Websiden”)
1.2 Ved kjøp av hotellpass med 5 eller 10 netter på Websiden godkjenner du disse vilkårene.
2 BETALING
2.1 Betaling av hotellpasset kan gjøres gjennom noen av de betalingsmetodene som presenteres på Websiden. Ved betaling av hotellpasset gjelder de betalingsvilkår som presenteres på Websiden i den form der annet ikke fremgår av disse vilkårene.
2.2 Hotellpasset har en fast pris på 5000 kr ved kjøp av 5 netter, og 8000 kr ved kjøp av 10 netter.
2.3 Når kjøpet er gjennomført sendes hotellpasset til e-postadressen du oppga i sammenheng med kjøpet.
3 GYLDIGHET
3.1 Hotellpasset er gyldig fra 19. juni og 25. august 2025 (med siste mulige utsjekksdato 25. august). Når gyldighetsperioden er utløpt kan ikke hotellpasset lenger brukes. Verdi som ikke er benyttet ved utgangen av gyldighetsperioden, vil forfalle. Det er ikke mulig å forlenge hotellpassets gyldighetsperiode eller bytte inn verdien mot kontanter.
4 BOOKING
4.1
- Her booker du hotellnettene dine ved kjøp av 5 netter.
- Her booker du hotellnettene dine ved kjøp av 10 netter.
4.2 Om du booker en natt til rabattert pris på bookingsiden uten å ha et hotellpass når du sjekker inn på hotellet, betaler du gjeldende dagspris for rommet.
4.3 Du kan av- og ombooke en hotellnatt fram til kl. 16:00 ankomstdagen.
4.4 Hotellpasset er kun gyldig for maksimalt 5 eller 10 netter.
4.5 Hotellpasset er personlig, bookingen må stå i eierens navn.
4.6 Hotellpassets eier kan ta med en gjest til å bo i samme rom, om rommet bookes for to personer. Ønskes rom for flere enn to personer tilkommer en avgift for ekstraseng og eventuelt for et større rom der ekstrasengen får plass. Ved behov for en ekstraseng må det skrives i feltet for spesielle ønsker ved booking. Ekstraavgiften betales direkte på hotellet.
5 BRUK
5.1 Dette tilbudet gjelder for opphold i standard- eller moderatrom for opptil to personer. Oppgradering og andre tillegg er mulig mot en ekstra kostnad, dersom det er kapasitet. Noen få hotell har kun moderatrom tilgjengelig.
5.2 Hotellpasset benyttes for å betale hotellnetter som bookes på hotellpassets bookingside. Verdien for hotellnatten trekkes samtidig med innsjekk på hotellet.
5.3 Hotellpasset er personlig og kan kun benyttes av personen som eier hotellpasset. Hotellet kan kreve legitimasjon ved innsjekk.
5.4 Hotellpasset kan ikke benyttes for å kjøpe andre gavekort.
5.5 Hotellpasset kan ikke byttes mot kontanter.
5.5 Du velger selv hvor du vil bruke nettene dine. Hotellene du kan velge mellom, finner du her:
5.7 Avbooking av hotellnatt skjer på websiden. Ettersom betaling skjer ved innsjekk vil ikke avbooking påvirke verdien på hotellpasset. Avbooking må skje senest kl. 16:00 på ankomstdagen.
6 MEDLEMSFORDELER
6.1 Du tjener Spenn som vanlig når du bor, så lenge du booker rommet som innlogget medlem. Du tjener 3 Spenn for hver 10 NOK/SEK/DKK du bruker på opphold i Sverige, Norge og Danmark. Opphold i Finland og Baltikum gir 3 Spenn per 1 EUR. I tillegg får du 10%, 20% eller 30% ekstra Spenn basert på medlemsnivået ditt: Silver, Gold eller Platinum.
6.2 Du opptjener også en kvalifiserende natt per overnatting. Øvrige medlemsfordeler er ikke inkludert.
7 BEHANDLING AV PERSONLIGE OPPLYSNINGER
7.1 Ved kjøp av hotellpass behandler vi de personlige opplysningene vi trenger for å kunne oppfylle våre forpliktelser i henhold til vilkårene og for gjennomføring av betaling med kort. Ved kjøp av hotellpass håndterer vi epostadressen din, navnet ditt og noe betalingsinformasjon.
7.2 Strawberry håndterer ditt kjøp av hotellpass i samarbeid med GiftUp. Ved kjøp av hotellpass vil dine personopplysninger overføres til GiftUp med formål om å muliggjøre bruken av hotellpasset i henhold til disse vilkår.
7.3 For behandling av personopplysninger gjelder for øvrig det som fremgår av våre Generelle betingelser og Personvernerklæring.
8 ANGRERETT
8.1 Om du er forbruker gjelder 14 dagers angrerett ved kjøp av hotellpass via Websiden. Angreretten innebærer at du kan angre på ditt kjøp av hotellpass uten å oppgi årsak, så lenge det er ikke er brukt. Når benyttelse av angreretten er godkjent, tilbakebetales ditt kjøp av hotellpasset. Angreretten kan benyttes innen 14 dager fra den datoen hotellpasset er kjøpt.
8.2 Angreretten omfatter ikke booking av hotell, restauranter eller spa som gjøres via Websiden.
8.3 Kontakt kundeservice hvis du ønsker å benytte deg av angreretten.
9 ØVRIG
9.1 Hotellpass som ved en feil har blitt slettet, kan under visse omstendigheter erstattes. Kontakt Kundeservice om du har behov.
9.2 Strawberry er ikke ansvarlig for at opplysninger om hotellpasset kommer til en tredjepersons kjennskap eller for ulovlig bruk av hotellpasset. Du samtykker i å varsle Strawberry dersom du mistenker ulovlig bruk av hotellpasset.
9.3 Ved ulovlig bruk av hotellpasset forbeholder Strawberry seg retten til å sperre passet samt debitere kjøperen for kostnader som har tilkommet på grunn av den ulovlige bruken.
9.4 Ved konflikt mellom disse vilkårene og andre vilkår, skal disse vilkårene ha forrang for kjøp og bruk av hotellpasset.
9.5 Norsk lov skal gjelde for disse betingelsene. Tvister som oppstår som følge av disse vilkårene skal avgjøres i den norske offentlige domstolen, med mindre obligatoriske regler for forbrukervern sier noe annet.
10 KONTAKT
10.1 Har du spørsmål om hotellpasset eller vilkårene, kan du kontakte Kundeservice.