Du har kanskje hørt om Petter A. Stordalen? Han er grunnleggeren av Nordic Choice Hotels, nå Strawberry. Det skal vanskelig gjøres å finne noen som elsker hotell mer enn han. I tillegg elsker han mennesker, muligheter og actionfylte påfunn. Han kan for eksempel finne på å danse 78 meter over bakken på utsiden av en hotellfasade, eller kjøre vannscooter inn til åpningen av et nytt hotell. Der har du Petter. Og der har du egentlig Strawberry, også.
Fra nordlyset til saunaen
Strawberry er et av Nordens største hotellkonsern, med ca. 230 hotell i fem land i Norden og i Baltikum. Vi sier «ca» rett og slett fordi tallet endrer seg ofte, da flere hotell blir med i familien hvert år. De fleste hotellene våre ligger på destinasjoner i Sverige og Norge. I tillegg finner du noen av hotellene våre i København og i Helsinki. Finland er det siste landet vi bosatte oss i, og her trives vi veldig godt. Altså – der er jo saunaer overalt. Det er likbart. Sist men ikke minst har vi ett hotell i Vilnius, Litauen.
Til venstre: Spa på Copperhill Mountain Lodge i Åre
Et rom midt i byen, eller på spa langt til fjells
De tre hotellkjedene våre heter Comfort Hotel®, Quality Hotel™ og Clarion Hotel®, med en rekke hotell innen hver kjede. I tillegg har vi et tjuetalls frittstående hotell. Disse hotellene hører altså ikke til de store kjedene våre, men er unike hotell som egentlig er destinasjoner i seg selv. Det kan være på grunn av beliggenheten, designet eller fasiliteter som store, deilige spa.
Clarion Hotel Post ligger midt i Gøteborg, med basseng og loungeområde på takterrassen
Som medlem i Strawberry, er det hotellene innen alle disse fire at du kan tjene bonuspoeng på, og bruke bonuspoeng hos.
Vi håper at du vil velge våre hotell når du skal ut og reise eller bo på hotell på ditt eget hjemsted, enten om det er med jobben eller på fritiden. Velkommen er du alltid og uansett! Vårt tips er at om du likevel skal bo på et av hotellene til Strawberry mer enn én gang, da lønner det seg å bli medlem av oss. Det korte svaret på hvorfor er følgende: Mer for pengene, og bedre opplevelse som gjest.